Zakładając firmę trzeba myśleć nie tylko o potencjalnym zysku, ale też o kosztach, jakie trzeba będzie ponieść w pierwszych miesiącach, kiedy zysku jeszcze nie będzie. Powstaje więc pytanie na co powinniśmy wydać pieniądze, a z czym można się powstrzymać do czasu osiągnięcia pierwszych zysków.

Żadna firma dzisiaj nie obejdzie się bez usług księgowych. Jednak dla młodej firmy wybór między zatrudnieniem księgowego na etat, a wynajęciem biura do prowadzenia spraw może być trudny. Z jednej strony usługi księgowe na miejscu w siedzibie firmy znacznie ułatwiają pracę i przepływ dokumentów czy informacji finansowej, ale z drugiej pensja księgowego może być nawet dwa razy wyższa niż cena zaproponowana przez biuro rachunkowe Ryki. Takie usługi biura zwykle kosztują około tysiąca złotych na miesiąc, w zależności od trudności prowadzonej działalności i ilości dokumentów.

 

Kolejna kwestia to dział marketingu. Żadna firma bez odpowiedniej promocji i reklamy nie zacznie na siebie zarabiać. Tutaj również można albo zatrudnić pracownika na etat albo studenta marketingu w rozliczeniu godzinowym, lub też wynająć agencję, której powierzymy zadania takie jak zbudowanie profilu marki w sieci na popularnych portalach. Jednakże tutaj w przeciwieństwie do księgowości tańsze może okazać się zatrudnienie pracownika.